top of page
Vilafranca_blanco_con_sombra.png

05/12/2026 Concert: "Nostalgia Cubana".

Aug 29
1 min de lectura

Actualitzat: 12 hours ago


Concert a càrrec d'Ariel Brínguez.


Ariel Brínguez (Santa Clara, Cuba, 1982) saxofonista i compositor cubà establert a Espanya, la música del qual parla des del cor. El seu so tendeix ponts entre la calidesa de la tradició cubana i el lirisme i la profunditat de la sensibilitat espanyola, donant forma a un llenguatge personal del jazz construït sobre la veritat i l'emoció. A cada frase, Brínguez transforma la memòria en melodia, combinant claredat, ritme i ànima.

A l'escenari, les seves interpretacions es desenvolupen com a viatges compartits —a la vegada íntims i poderosos— on la connexió amb el públic es converteix en l'essència del seu art. Guiat per un instint d'honestedat i de bellesa, continua explorant nous camins creatius que ho confirmen com una de les veus més personals i autèntiques del jazz actual.


Guanyador de tres Grammy com a col·laborador juntament amb Chucho Valdés, Alejandro Sanz i Iván Melón Lewis, Brínguez compta amb la seva primera nominació al Latin Grammy a títol propi el 2025 per l'àlbum Alma a Cuba.


Al capdavant del seu quintet, una formació cohesionada i experimentada, ha construït un so en directe definit per l'equilibri i la complicitat. El grup s'ha presentat en destacats festivals d'Espanya i d'Europa —com Jazzaldia (Sant Sebastià), Vitòria-Gasteiz, Voll-Damm Barcelona, ​​Madrid, el Festival Internacional de Santander, NDR Hamburg, Munic, Gârâna (Romania), Sofia i Graz (Àustria)— consolidant-se com una de les formacions més expressions i jazz.


Dia: Dissabte 5 de desembre.


Lloc: Sala de Teatre Carles Pons.


Hora: 19:00 h.


Organitzen: Circuit Cultural Valencià de l’IVC i Ajuntament de Vilafranca.

 
 
 

Comentaris


bottom of page